zdrowie

8 sposobów na zachowanie zdrowia i zapobieganie rakowi

 

Osiem zdrowych zachowań może znacznie przyczynić się do poprawy zdrowia i zmniejszenia ryzyka wielu nowotworów, a także chorób serca, udaru mózgu, cukrzycy i osteoporozy. I nie są tak skomplikowane, jak mogłoby się wydawać.

Przejmij więc kontrolę nad swoim zdrowiem i zachęć rodzinę, aby zrobiła to samo. Na początek wybierz jedno lub dwa z poniższych zachowań. Kiedy już je opanujesz, przejdź do pozostałych.

1. Utrzymuj zdrową wagę
Często łatwiej powiedzieć, niż zrobić, utrzymywanie wagi na ryzach, ale kilka prostych wskazówek może pomóc. Po pierwsze, jeśli masz nadwagę, skup się początkowo na tym, aby nie przybierać na wadze. To samo w sobie może poprawić twoje zdrowie. Następnie, kiedy będziesz gotowy, spróbuj zrzucić dodatkowe kilogramy, aby jeszcze bardziej zwiększyć zdrowie. Aby zobaczyć, gdzie wypadasz w zakresie wagi, kliknij tutaj.

Porady
Włącz aktywność fizyczną i ruch do swojego życia.
Jedz dietę bogatą w owoce, warzywa i produkty pełnoziarniste.
Wybieraj mniejsze porcje i jedz wolniej.
Dla rodziców i dziadków
Ogranicz czas korzystania z telewizji i komputera dla dzieci.
Zachęcaj do zdrowego podjadania owoców i warzyw.
Zachęcaj do aktywności w czasie wolnym.
2. Ćwicz regularnie
Niewiele rzeczy jest dla Ciebie tak dobrych, jak regularna aktywność fizyczna. Chociaż znalezienie czasu może być trudne, ważne jest, aby codziennie wykonywać co najmniej 30 minut aktywności. Więcej znaczy lepiej, ale każda ilość jest lepsza niż żadna.

Porady
Wybierz zajęcia, które lubisz. Wiele rzeczy liczy się jako ćwiczenia, w tym spacery, praca w ogrodzie i taniec.
Wyrób sobie nawyk, przeznaczając na to tę samą porę każdego dnia. Spróbuj chodzić na siłownię w porze lunchu lub regularnie spacerować po kolacji.
Zachowaj motywację, ćwicząc z kimś.
Dla rodziców i dziadków
Regularnie graj w aktywne gry z dziećmi i chodź na rodzinne spacery i przejażdżki rowerowe, gdy pozwala na to pogoda.
Zachęcaj dzieci do zabawy na świeżym powietrzu (gdy jest to bezpieczne) i do brania udziału w zorganizowanych zajęciach, takich jak piłka nożna, gimnastyka i taniec.
Idź rano z dziećmi do szkoły. To świetne ćwiczenie dla każdego.
3. Nie pal
Słyszałeś to już wcześniej: jeśli palisz, rzucenie palenia jest absolutnie najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić dla swojego zdrowia. Tak, to trudne, ale też dalekie od niemożliwego. Ponad 1000 Amerykanów zatrzymuje się codziennie na dobre.

Porady
Próbuj dalej! Często potrzeba sześciu lub siedmiu prób, zanim rzucisz palenie na dobre.
Porozmawiaj z lekarzem w celu uzyskania pomocy.
Dołącz do programu rzucania palenia. Twoje miejsce pracy lub plan zdrowotny mogą go oferować.
Dla rodziców i dziadków
Spróbuj jak najszybciej zakończyć. Jeśli będziesz palić, Twoje dzieci będą częściej palić.
Nie pal w domu ani w samochodzie. Jeśli dzieci wdychają Twój dym, mogą być bardziej narażone na problemy z oddychaniem i raka płuc.
W razie potrzeby porozmawiaj ze swoimi dziećmi o niebezpieczeństwach związanych z paleniem i żuciem tytoniu. Pomocny może być pracownik służby zdrowia lub pedagog szkolny.
4. Jedz zdrową dietę
Pomimo mylących doniesień prasowych, podstawy zdrowego odżywiania są w rzeczywistości dość proste. Skoncentruj się na owocach, warzywach i produktach pełnoziarnistych i ograniczaj do minimum czerwone mięso. Ważne jest również, aby częściej ograniczać złe tłuszcze (nasycone i trans) i wybierać zdrowe tłuszcze (wielonienasycone i jednonienasycone). Codzienne przyjmowanie multiwitaminy z kwasem foliowym to świetna polisa ubezpieczenia odżywiania.

Porady
Niech owoce i warzywa będą częścią każdego posiłku. Umieść owoce na płatkach. Jedz warzywa jako przekąskę.
Wybierz kurczaka, rybę lub fasolę zamiast czerwonego mięsa.
Wybierz pełnoziarniste płatki zbożowe, brązowy ryż i pieczywo pełnoziarniste zamiast ich bardziej wyrafinowanych odpowiedników.
Wybieraj dania z oliwek lub oleju rzepakowego, które są bogate w zdrowe tłuszcze.
Ogranicz fast foody i przekąski kupowane w sklepie (np. Ciasteczka), które są bogate w złe tłuszcze.
Kup multiwitaminę 100% RDA, która zawiera kwas foliowy.
5. Pij alkohol tylko z umiarem, jeśli w ogóle
Umiarkowane picie jest dobre dla serca, o czym wiele osób już wie, ale może również zwiększać ryzyko zachorowania na raka. Jeśli nie pijesz, nie myśl, że musisz zaczynać. Jeśli już pijesz umiarkowanie (mniej niż jeden drink dziennie dla kobiet, mniej niż dwa drinki dziennie dla mężczyzn), prawdopodobnie nie ma powodu, aby przestać. Jednak ludzie, którzy piją więcej, powinni ograniczyć.

Porady
Wybieraj napoje bezalkoholowe podczas posiłków i przyjęć.
Unikaj okazji związanych z alkoholem.
Porozmawiaj z lekarzem, jeśli czujesz, że masz problem z alkoholem.
Dla rodziców i dziadków
Unikaj robienia z alkoholu istotnej części rodzinnych spotkań.
W razie potrzeby omów z dziećmi niebezpieczeństwa związane z nadużywaniem narkotyków i alkoholu. Pomocny może być pracownik służby zdrowia lub pedagog szkolny.
6. Chroń się przed słońcem
Podczas gdy ciepłe słońce z pewnością zachęca, zbyt duża ekspozycja na nie może prowadzić do raka skóry, w tym poważnego czerniaka. Uszkodzenia skóry pojawiają się we wczesnym dzieciństwie, dlatego szczególnie ważna jest ochrona dzieci.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *